Een nieuwe naam, een frisse huisstijl, een sprekende baseline… én een schoollied!

We zijn bijzonder trots op deze eerste concrete resultaten van de SAMMAN-begeleiding. De school voor kinderen met beperkingen (vroeger BuSO Sint-Jozef) staat sterker in haar schoenen om naar buiten te treden. Ze heeft een duidelijke identiteit en een toekomstplan waarmee ze partners kan warm maken hieraan mee te bouwen.

Het communicatiebureau CHOCO stapte reeds op de boot. Zij werkten het nieuwe logo en de bijhorende huisstijl uit. En ze zaten er pal op! De briefing gebaseerd op de identiteitsfiche gaf een zeer zuiver beeld van de ideologie, visie, missie en waarden van de Tjalk.

De ambities van de Tjalk reiken echter verder. Hoe kan je jongeren met een motorische en mentale beperking laten groeien? Hoe bereid je ze voor op een zo zelfstandig mogelijk leven? Niet alleen met onderwijs en zorg op maat. De leerkrachten en paramedici bij Sint-Jozef gaan nog een stapje verder: ze omringen hen met warmte en liefde. Ook laten ze hen zo veel mogelijk zelf ervaren. Zij gaan met de leerlingen naar buiten en brengen de wereld naar binnen. Dit kunnen ze niet alleen.

Vandaag is BuSO de Tjalk is nog op zoek naar partners voor de website, PC’s en aangepaste IT-infrastructuur en materialen voor de belevingstuin. Interesse? Laat het ons weten via info@samman.be. Want de school heeft ook heel wat voor jou in petto!  Zo kan je er zelf ook de vruchten van plukken.